از هر دری، سخنی

مشخصات بلاگ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
پربیننده ترین مطالب
جمعه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۲۰ ب.ظ

دم موش یا دم گربه؟


*  این واژه «دم موش» از همان نوجوانی در ذهن من باقی مانده است. سال‌هاست شیرهای آب اهرمی را بیشتر دوست دارم زیرا راحت‌تر می‌توان آن‌ها را به اندازه «دم موش» باز کرد و دقت برای انجام این کار حدود دو ثانیه زمان می‌برد. بارها اندازه گرفته‌ام که وقتی شیر آب را به اندازه دم موش باز می‌کنم، آب بسیار کمتری برای شست‌وشوی ظرف، دست و صورت یا هر کار دیگری مصرف می‌شود.

*  برخی اعتراض می‌کنند که این دم موش مانع تمیز شدن ظرف‌ها می‌شود یا زمان بیشتری برای شست‌وشو لازم است و در نهایت همان میزان آب مصرف می‌شود. اندازه‌گیری‌های من اما نشان می‌دهد چنین نیست. آب شیر به باریکی «دم موش» برای تمیز کردن کافی است و زمان اضافی لازم نیز معنادار نیست.

*  من تا همین چند روز پیش به ذهنم نرسیده بود که «دم گربه» خیلی کلفت‌تر از دم موش است و همان قدر که موش و گربه در تعارض‌اند، باز کردن آب به اندازه «دم موش» یا «دم گربه» نیز به همان اندازه در تعارض‌اند. شیر آب را وقتی کامل باز کنید، قطر آبی که از آن خارج می‌شود تقریباً اندازه کلفتی دم گربه است.  «دم موش» و «دم گربه» دو مفهوم هستند که برای به خاطر ماندن ظرفیت خوبی دارند. این‌ها نمادهای دو نوع سبک زندگی هم هستند: «مصرف آب دم موشی» و «مصرف آب دم گربه‌ای». من سال‌هاست این سبک زندگی «دم موشی» را آزموده‌ام، حس رضایت درونی خوبی به آدم می‌دهد.

*  اگر دوست داشتید، زمان لازم برای تنظیم و باز کردن آب شیر به باریکی دم موش را اندازه بگیرید تا معلوم شود برای این کار چقدر از کل زمان روزانه‌تان را باید صرف کنید. اگر باز هم دوست داشتید، یک بار ظرف‌ها را «دم موشی» بشویید، با آن وضو بگیرید، مسواک بزنید، دست و صورت بشویید و ... و ظرفیت آن‌را ارزیابی کنید.

برگرفته از کانال "#موفقیت‌های_کوچک_ایرانیان"

@IR_S_S


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی